Hírek
2021. Március 10. 15:15, szerda |
Helyi
Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
Elindul Magyarországra a második tram-train
Megkezdődött a második tram-train teherautóra rakodása Valenciában. A kamionok ma hagyják el a gyárat, az új jármű várhatóan március 16-án érkezik meg a Szentesi Motorgarázsba.
A második vasút-villamos leemelése és összeszerelése a tervek szerint még aznap megkezdődik.
Az első, Vásárhely 1-es tram-traint 2021. január 20-án mutatták be a MÁV-START szentesi telephelyén. A prototípus működésének ellenőrzésére irányuló futópróba március 4-én, Szentes-Mindszent-Szentes útvonalon sikeresen lezajlott. Holnap, azaz március 10-én a hatósági nagyvasúti futópróbát végzik el Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Szeged útvonalon, majd a hatósági járműszemle és próba következik Hódmezővásárhely új villamosvasúti vonalán. A vonali próbák a 135. sz. vonal Szeged - Hódmezővásárhely szakaszán, a hódmezővásárhelyi és szegedi villamosvasúti vonalakon folytatódnak.
Az első három tram-train 2021. szeptember végén állhat forgalomba Hódmezővásárhely és Szeged között.
HÁTTÉR:
A 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train 216 férőhelyes. Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján 50 km/órás maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással, 100 km/órás megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat. A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek majd. A két multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsik szállítása is biztosított.
A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak. A kivitelezés részeként 94 autó számára P+R parkolót és 900 kerékpártárolót alakítottak ki Hódmezővásárhelyen.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre
2024. November 24. 12:55, vasárnap | Kék hírek
Felrobbant kézigránáttól halt meg egy fiatal férfi Horvátországban
Felrobbant kézigránáttól halt meg egy 25 éves férfi az észak-dalmáciai Kninben, két másik fiatal férfi és egy nő pedig súlyos sérüléseket szenvedett - közölte vasárnap a horvát rendőrség.