Hírek
2016. Május 26. 17:25, csütörtök |
Helyi
Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt. KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG
Hazai beszállítókat keres az IC+ kocsik sorozatgyártásához a MÁV-START

Potenciális magyarországi beszállítókat fogadott a MÁV-START csütörtökön délelőtt a Magyar Vasúttörténeti Parkban.
A szakmai találkozón Csépke András, a vasúttársaság vezérigazgatója tájékoztatta az érintetteket a teljes egészében hazai fejlesztésű, újgenerációs IC+ vasúti személykocsik sorozatgyártásáról, és a beszállítói részvétel lehetőségeiről. A konzultáció résztvevői a beruházás műszaki paramétereiről és a közbeszerzéssel kapcsolatos tudnivalókról is tájékoztatást kaptak.
Az esemény apropóját az adta, hogy a MÁV-START húsz darab – 10 másodosztályú termes és 10 többcélú – nemzetközi közlekedésre alkalmas IC+ kocsi gyártását tervezi 2017-től, amelynek az előkészületei, közbeszerzési eljárásai már megkezdődtek. Ezen felül 2018-tól száz darab belföldi közlekedésű, IC+ típusú vasúti személykocsi sorozatgyártása is elindulhat, amit a magyar kormány 30 milliárd forinttal támogat. A vasúttársaság törekvése az, hogy a sorozatgyártásban a hazai beszállítók a lehető legnagyobb szerepet vállalhassák, ezzel is segítve a magyarországi járműipar további fejlődését. A MÁV-START a járművek valamennyi komponense tekintetében várja a beszállítók jelentkezését, részvételét.
A vasúttársaság szakemberei által kifejlesztett, Szolnokon gyártott vasúti kocsik két prototípusa 2014 októberétől utasforgalmi próbaengedéllyel szállított utasokat, majd 2015 júniusában megkapta a típusengedélyt a hazai és nemzetközi közlekedésre. Ez azt jelenti, hogy a járművek többhónapos tesztsorozaton bizonyították a magyar mérnöki munka kiválóságát, megfelelve az Európai Unió által alkalmazott TSI rendszer követelményeinek és mintegy száz vizsgálatnak. A prototípusok mára belföldön és külföldön összesen több mint nyolcszázezer kilométert futottak. A prototípusok kényelmével márciusban már a Wiener Walzer EuroNight vonatokkal utazók ismerkedhettek, áprilistól pedig Budapest és Hamburg között, a Hungária EuroCity vonatpárban szállítanak utasokat a szerelvények. A prototípusok hazai és külföldi üzemeltetése során szerzett tapasztalatok is igen kedvezőek.
Az IC+ kocsik másodosztályúak, légkondicionáltak. A laptopok, mobileszközök működéséhez szükséges energiát elektromos csatlakozók biztosítják, a kikapcsolódást vagy munkavégzést vezeték nélküli internet segíti. A GPS-vezérelt fedélzeti audiovizuális utastájékoztató-rendszer pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, míg a biztonságról belső videó-felügyeleti rendszer gondoskodik. A kocsik tömege 47,3 tonna; hossza 26,4 méter; a járművek megengedett legnagyobb sebessége 200 kilométer per óra; az utastéri elrendezés termes, 80 ülőhellyel. A prototípusok népszerűek, többek között a Ferencváros magyar bajnok labdarúgócsapata is ilyenben utazott az egyik mérkőzésére – Debrecenbe –, és onnan vissza Budapestre.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Március 19. 07:58, szerda | Helyi
Erdő Péter kezdeményezte Ervin Gábor, a nyilasok által meggyilkolt vértanú pap boldoggá avatását
Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek kezdeményezte Ervin Gábor, a nyilasok által 1944-ben meggyilkolt katolikus pap, embermentő boldoggá avatását vértanúság címén.
2025. Április 17. 07:45, csütörtök | Életmód
Nébih: biztonságos és kiváló minőségű a magyar hús
A szigorú élelmiszerlánc-felügyeleti hatósági rendszer, benne a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) is garantálja, hogy kizárólag biztonságos magyar hús kerülhet a lakossághoz a húsvéti ünnepekre készülve is
2025. Április 17. 07:44, csütörtök | Külföld
Egy politikai múlttal nem rendelkező orvos lett Szerbia új miniszterelnöke
Megválasztotta Szerbia új kormányát az ország parlamentje szerdán, az új miniszterelnök a politikai múlttal nem rendelkező Djuro Macut endokrinológus lett.