Városlista
2024. november 24, vasárnap - Emma

Hírek

2018. Április 17. 13:35, kedd | Helyi
Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt. KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG

Kutatás-fejlesztési megállapodást írt alá a MÁV-HÉV és a Dunaújvárosi Egyetem

Kutatás-fejlesztési megállapodást írt alá a MÁV-HÉV és a Dunaújvárosi Egyetem

A MÁV-csoport és a Dunaújvárosi Egyetem 2018. április 16-án kutatás-fejlesztési megállapodást kötött a „HÉV-motorvonatok műszaki rendszereinek felújításáról és optimalizálásáról”.

A 20 millió forint keretösszegű, határozatlan időre szóló szerződés aláírását alapos szakmai egyeztetések előzték meg, melyek során a MÁV-HÉV Zrt. Jármű Üzemeltetési Igazgatóságának szakemberei részletesen bemutatták a Dunaújvárosi Egyetem kutatói számára a megoldandó műszaki problémákat. Bár a régebbi járműtípusok esetében a felújítás már nem gazdaságos, de az MXA szerelvények modernizációja gazdaságilag megfontolandó, mivel innovatív korszerűsítésük után ezek akár még további 12-20 évig is üzemeltethetőek. A motorvonatok felújításának kettős célja van: egyrészt a berendezések korszerűsítése, másrészt az utasok komfortérzetének javítása.

A most megkötött szerződés összhangban van az ország újraiparosítását elősegítő Irinyi-tervvel is, amelynek egyik fő célja a kutatás-fejlesztésre fordított összegek emelése.

A kutatás-fejlesztési megállapodást a társaság részéről Sánta Zoltán üzemeltetési vezérigazgató-helyettes és Balogh László jármű üzemeltetési igazgató látta el kézjegyével. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta: „a társaság nyitott az új generáció szakmai elképzeléseire, amelyeket ha ötvözünk a HÉV-szakemberek sokéves tapasztalatával, hatékonyan újulhat meg az elővárosi közlekedés”. Az egyetemet Dr. András István rektor és Kiss Ádám Sándor kancellár képviselte. Az intézmény rektora beszédében kiemelte: „a két szervezet a műszaki fejlesztési és innovációs kérdésekben is megtalálta a kölcsönös előnyöket, és bízunk benne, hogy a duális képzések terén is sikerül továbbfejleszteni az együttműködést”.
A szakemberek az üzemlátogatások során az alábbi főbb megoldandó műszaki feladatokat határozták meg: az utastér fűtés-szellőzésének átalakítását, a motorvonatok levegős hálózatának korszerűsítését, a kerék-sín kapcsolat optimalizálását, valamint a motorvonatokon diagnosztikai rendszerek kiépítését. Ez utóbbi azért fontos, mert jelenleg a hibák felderítése teljes egészében a karbantartó személyzetre hárul. A járművek diagnosztikai rendszerekkel történő felszerelésének köszönhetően viszont a járművezetők menet közben is visszajelzést kaphatnak a berendezések működéséről.

A partnerek egyetértenek abban, hogy az együttműködés akkor a leghatékonyabb, ha a Dunaújvárosi Egyetem elméleti és tudományos hátteret biztosító kutatói, valamint a MÁV-HÉV sokéves szakmai gyakorlattal és tapasztalattal rendelkező munkatársai szorosan együttműködve dolgozzák ki a legcélravezetőbb műszaki megoldásokat.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi

K&H: indul a „pénztanárok” versenye

a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok

2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi

NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa

2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi

PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit

A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre

2024. November 24. 12:55, vasárnap | Kék hírek

Felrobbant kézigránáttól halt meg egy fiatal férfi Horvátországban

Felrobbant kézigránáttól halt meg egy 25 éves férfi az észak-dalmáciai Kninben, két másik fiatal férfi és egy nő pedig súlyos sérüléseket szenvedett - közölte vasárnap a horvát rendőrség.