Városlista
2024. szeptember 20, péntek - Friderika

Hírek

2016. Május 08. 05:00, vasárnap | Belföld
Forrás: mti

NGM: mindenki nyerhet az elektromos járművek elterjedésével

NGM: mindenki nyerhet az elektromos járművek elterjedésével

Mindenki csak nyerhet az elektromos járművek elterjedésével, hiszen csökken a környezetszennyezés, a károsanyag-kibocsátás és a zajártalom, a magyar gazdaságnak pedig új, a növekedést támogató,

innovatív fejlesztéseket tesz lehetővé - emelte ki Nikoletti Antal, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) külgazdaságért felelős helyettes államtitkára szombaton, az eTourEurope nemzetközi elektromos autóverseny budapesti állomásán.

Az idén április 29. és május 8. között rendezik a 16 várost érintő, egész Európát átszelő elektromos autós túrát és versenyt. A magyarországi töltésre szombaton érkeztek a versenyzők a WestEnd tetőteraszára, az eseményről a minisztérium közleményben tájékoztatta az MTI-t. A verseny célja bemutatni, hogy az elektromos járművek ma már hosszú út megtételére is képesek, és hogy Európa-szerte már rendelkezésre áll a főutak mentén az az infrastruktúra, melynek segítségével az autók útközben gyorsan feltölthetők. Az eTourEurope Európa legnagyobb elektromosjármű-versenye, amelyen átlagosan napi 430 kilométert, összesen pedig 3900 kilométert tesznek meg a versenyzők.

Az NGM közleménye szerint az eseményen Nikoletti Antal helyettes államtitkár beszédében kiemelte: a kormány elkötelezte magát, hogy a régió vezető államává váljon az elektromobilitás területén, és ez nem korlátozódhat csupán a járművek és a töltőinfrastruktúra elterjedésének ösztönzésére. A következő években, évtizedben szemünk láttára alakul majd át az energetika, megjelennek az önvezető járművek, és a közlekedésben is erősödik a "sharing economy", a megosztáson alapuló gazdaság szerepe.

Úgy vélte, ez az átalakulás Magyarországnak nagy lehetőséget jelent, amennyiben a geopolitikai helyzetünket és a járműiparban betöltött szerepünket kihasználva, helyzetbe tudjuk hozni a magyar beszállítókat, illetve kellően vonzóak leszünk a lehetséges iparági befektetők körében. "Bízom benne, hogy e törekvésünk révén nem csak a közlekedés válik tisztábba, melynek révén egészségesebbé és élhetőbbé válnak településeink, de számos új munka- és kutatóhely létesül" - tette hozzá a minisztérium képviselője.

Magyarországon kifejezetten az e-mobilitás elterjesztését célozza a Jedlik Ányos Terv, amely azt tűzte ki célul, hogy 2020-ra 50 ezer környezetbarát, elektromos hajtású személy- és kishaszonjármű fusson a magyar utakon. Jelenleg már több mint 600 zöld rendszámos autó közlekedik.

Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség nemzetközi kapcsolatokért felelős elnökségi tagja a közlemény szerint elmondta: az elektromos autók széles körű elterjedését ma még lassítja azok viszonylag magas ára, ugyanakkor ezeknek a járműveknek az üzemeltetési költsége lényegesen alacsonyabb, mint a hagyományos, robbanómotoros autóké. Szakértői vélemények szerint 2020-ra csökken olyan szintre az akkumulátorok és ezen keresztül az elektromos autók ára, hogy azok a teljes élettartamra vetített összköltséget tekintve támogatás nélkül is versenyképessé váljanak a hagyományos autókkal.

Címkék: autó, elektromos

Ezek érdekelhetnek még

2024. Szeptember 20. 07:49, péntek | Belföld

Indul a Mindannyiunké a tér rajz-, fotó- és kreatív pályázat

2024. Szeptember 20. 07:45, péntek | Belföld

Magyarország mentességet kér az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól

Mentességet kérünk az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól, mert azzal Brüsszel Magyarországot is bevándorlóországgá tenné

2024. Szeptember 20. 07:42, péntek | Belföld

Orbán Viktor: növelni kellett az árvízvédelmi készültség alá vont területek hosszát

Az ország a helyzet komolysága ellenére is biztonságban van, sem eszközben, sem élőerőhiányban nem szenved az árvíz elleni védekezésben - jelentette ki a miniszterelnök sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

2024. Szeptember 20. 07:41, péntek | Belföld

Árvíz - OVF-szóvivő: mindenütt megfeszített munka folyik

Mindenütt megfeszített munka folyik a Duna mentén, a Szigetközben már az árvízi jelenségeket figyelik a vízügyes szakemberek, a Dunakanyarban pedig gyakorlatilag befejezik a homokzsákos erősítéseket