Hírek
2012. Október 11. 16:52, csütörtök |
Sport
Forrás: InfoVáros | Hajósi Miklós
Rali Túráztak az Ivanics SE versenyzői Vácon.
Az Ivanics SE versenyzőit faggattam a Vác Rali után!
Bodogán Ferenc – Bodogán Balázs Lada 2105
Mesélnél erről a hétvégéről kicsit bővebben, és persze felszabadultabban, most hogy vége a bajnokságnak. Hogy sikerült, mint mentetek, hol végeztetek az évben?
Felszabadultan? Ne igazán megy, mert nem úgy sikerült a verseny, ahogyan azt korábban terveztük. Sajnos beigazolódott az a sejtésünk, hogy a jelenlegi motorunk nem tudja felvenni a versenyt a kategóriatársakkal ezeken a pályákon. Viszont azért elkeseredettek nem lehetünk, hiszen a pályát sikerült nagyon jól felírni, és sikerült a maximumot mind a kocsiból, mind magunkból kihozni. Körről körre javultunk magunkhoz képest. Teljes egészében sikerült kiautóznunk a gyorsokat.
Van bennünk egy kis elkeseredettség, hiszen egész évben vezettük az A Lada kupát és az utolsó versenyre az előnyünk elfogyott, mindössze 2 pont maradt Ifj. Vizelli – Nagy páros előtt. Mivel ezen a váci futamon megelőztek minket és kettő ponttal, többet kaptak, így pontazonosság végett és több jobb helyezés miatt ők lettek a bajnokok. Ezúttal is gratulálunk nekik!
Az A/3 kategóriában az előkelő 5. helyet sikerült elérnünk. Sajnos a nyugati kocsikkal nagyon nehéz felvenni a versenyt, de reméljük, hogy jövőre odaférünk a dobogóra.
A tavalyihoz képest milyen volt a pálya nyomvonala, tapadása? Mennyire volt előny, hogy 2011-ben itt versenyeztél?
Sajnos a tavalyi évben nem sikerült célba érnünk és nem tudtunk sok tapasztalatot szerezni, és ennek következménye képen nincs is összehasonlítási alapunk. Viszont az idei tapasztalok alapján egy nagyon élvezetes, gyors, néhol technikás és elvállalós pályáról beszélünk, ahol sokat számit a lóerő. Reméljük, hogy jövőre is megrendezésre kerül a váci futam, és akkor már többet tudunk mesélni.
2013. Mi a tervetek a jövővel kapcsolatban?
Vannak tervek, ahogyan azt előzetesen is említettük Ez mindig nagyon nehéz kérdés, és a válasz is bizonytalan még. Erről inkább később tudnánk nyilatkozni, viszont a terveinkbe van véve, hogy folytassuk, és újra teljes évet menjünk a túrában. Ennek támogatói oldalról az eddigi visszajelzések alapján nem lesz akadálya.
Nem titkolt célunk, hogy egy romániai versenyen kívül szeretnénk egy másik külföldi eseményre is eljutni. A célunk egy déli ország, valószínűleg Olaszország lesz a legelérhetőbb, de ez még nagyon képlékeny és nem szeretnénk belemenni, mivel addig még nagyon sokat kell dolgozni, hogy el tudjunk jutni egy ilyen messze megrendezett versenyre.
Kiss Zsolt – Szollár Csaba BMW E30318
A BMW egy mumus és jövőre újra Ladával versenyeztek, vagy szerelőt váltotok?
Igen, sajnos a BMW nem azt hozta az idén, amit elvártunk volna Tőle! Ebben az évben folyamatos műszaki gondokkal küszködtünk, ami egy új autó építésénél talán még érthető is lenne, de bízunk benne, hogy ez az állapot nem lesz állandó! Nem hibáztatunk senkit, nem gondolkodunk a szerelő váltáson, hiszen nem minden esetben emberi mulasztás miatt történtek a gondok. Ez a sport ez ilyen, úgy gondolom, hogy nem az a megoldás, hogy a bűnöst keressük, hanem az okot kell megtalálni, és kijavítani. Jövőre sem adjuk fel, és teljes erővel azon dolgozunk, hogy a BMW-vel álljunk rajthoz a jövő évben is. Pozitív hozzáállással, ez kivitelezhető, és mi ennek a célnak rendeljük alá a munkánkat, felkészülésünket.
Meddig tudtatok menni a versenyben és mi lett a Bömössel?
A prológ, és az első gyorsasági szakasz fele megvolt! :) Egy lassítóból kigyorsítva, fura hangok jöttek a motorból, majd erős füstölést követően a motor teljesen megállt. A 2. hengerben a hajtókar eltört, és ahogy az illik, kikukucskált a blokk oldalán. Valószínűsíthetően anyaghiba, vagy kenés elégtelenség, ugyanis az alkatrészek a motorban újak voltak... A hiba kivizsgálása jelenleg is folyamatban van.
2013-as terveitekről lehet tudni valamit?
Terveink? Azok mindig vannak, csak a kivitelezésükben adódhatnak problémák! :)
Mindenképpen az elsődleges tervünk/célunk, hogy az autót üzembiztosra, ütőképes állapotba hozzuk. Ha kell, akkor minden követ megmozgatunk, de nem adjuk fel, és továbbra is versenyben szeretnénk maradni. A cél a bajnoki cím! Úgy érezzük, hogy a lehetőségek adottak, viszont meg kell találnunk az oda vezető utat, és minden erőnkkel azon leszünk, hogy tudjuk is követni azt.
Papp Csaba – Papp László Volvó C30
Az elmúlt hétvégén, a Vác Rallyn sikerült megvédeni a bajnoki címünket. Ezen a versenyen jól mentünk, bár még maradt bennünk tartalék. Ez a kategória második helyére hozott minket, ami nekünk bőven elég volt az év végi eredményünk bebiztosításához. Úgy gondoljuk egy ilyen mezőnyben az abszolút 12. hellyel is elégedettek lehetünk. Ebben az évben volt egy elég komoly balesetünk, amit sikerült nyom nélkül eltüntetnünk magunkból és az autóból is.
Az idei verseny pályái megegyeztek a tavalyival, de ezt kihasználva próbáltuk felhasználni a 2011-es tapasztalatot.
A jövő évről csak annyit tudunk, hogy ebben a kategóriában szeretnénk ugyanezzel az autóval és ezekkel a támogatókkal versenyezni, amihez ők is nagyon kellenek. A többi sajnos csak később fog kiderülni.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 24. 12:51, vasárnap | Sport
Las Vegas-i Nagydíj - Verstappen a címét megvédve negyedszer világbajnok
2024. November 23. 08:16, szombat | Sport
Nemzetek Ligája - A törökökkel játszik osztályozót a magyar válogatott
A magyar labdarúgó-válogatott a törökökkel játszik oda-visszavágós párharcot a Nemzetek Ligája A divíziójának osztályozóján.
2024. November 20. 07:49, szerda | Sport
Michelisz: a három bajnoki címemből ez a legértékesebb
Michelisz Norbert, a túraautó világsorozat idei bajnoka szerint a három eddigi elsősége közül a mostani a legértékesebb, mert úgy érte el, hogy az idény második felében nem az ő autója volt a leggyorsabb a mezőnyben.
2024. November 20. 07:46, szerda | Sport
Magyar-német - Rossi: megérdemelt ez a döntetlen
Marco Rossi szövetségi kapitány megérdemeltnek nevezte a magyar labdarúgó-válogatott által elért 1-1-es döntetlent a csoportelső németek ellen a Nemzetek Ligája utolsó fordulójában.